Laiks patiesībai: mediju lietot prasmes meklējumi

NORISES LAIKS: 01.10.2024 – 31.12.2024
FINANSĒTĀJS: Embassy of the Kingdom of the Netherlands
PROJEKTA BUDŽETS: 2000 EUR

Projekta Mērķis

Projekta mērķis ir izveidot galda spēli, kas paredzēta, lai mācītu cilvēkiem atpazīt nepatiesu vai maldinošu informāciju, tostarp izdomātu saturu, maldinošu rediģēšanu un apzināti maldinošus virsrakstus. Galda spēles veidošana medijpratībai var būt aizraujošs un efektīvs veids, kā izglītot spēlētājus par nepatiesas vai maldinošas informācijas atpazīšanu.

Projekta Mērķa Grupa

Projekta mērķa grupa ir izraudzīta, ņemot vērā tās potenciālu iesaistīties izglītojošos un izklaidējošos pasākumos, kas veicina medijpratības attīstību. Mērķa auditoriju veido Latvijas iedzīvotāji vecumā no 13 gadiem, vismaz 200 cilvēki, kuri ir ieinteresēti apgūt prasmes, kas palīdz atpazīt nepatiesu vai maldinošu informāciju. Papildu uzmanība tiek vērsta uz sociālo tīklu lietotājiem – sekotājiem un skatītājiem, kuru skaits nav precīzi nosakāms, bet nepārsniedz 1000. Trešā mērķa grupa ir spēles saņēmēji un lietotāji, kas, izmantojot šo projektu, varēs iesaistīties inovatīvā un interaktīvā veidā. Izvēle balstīta uz iepriekšēju pieredzi darbā ar līdzīgām grupām, kas pierāda, ka šāda pieeja ir efektīva, lai iesaistītu dažādas sabiedrības grupas izglītojošos pasākumos un veicinātu aktīvu līdzdalību.

Galvenās Aktivitātes

  • Spēles satura veidošana un ideju ģenerēšana
  • Spēles testēšana
  • Kļūdu labošana un spēles nosūtīšana drukāšanai
  • Spēles prezentācija publiskajās iestādēs Bauskas, Rīgas un Jelgavas reģionos
  • Spēles prezentācija “Laiks Jauniešiem” birojā
  • Projektu novērtējums un secinājumi

Sagaidāmie Projekta Rezultāti

Projekta rezultātā tiks izstrādāta galda spēle, kas palīdzēs spēlētājiem attīstīt medijpratības prasmes, tostarp atpazīt viltus ziņas, maldinošus rediģējumus un apzināti maldinošus virsrakstus. Spēles spēlēšana veicinās kritisko domāšanu un ļaus jauniešiem no Latvijas un citām valstīm uzlabot spējas analizēt informāciju un atpazīt aizspriedumus. Tiks izstrādāts prototips, kas tiks testēts ar dažādiem spēlētājiem, un pēc testēšanas tiks sagatavota spēle, kas būs pieejama plašākai auditorijai. Spēle būs pieejama gan latviešu, gan angļu valodā, nodrošinot starptautisku pieejamību.